Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalı?

Sosyal Medya

Günümüzde internet kullanımının giderek artması sektörlerin şüphesiz tanınmak ve tercih edilmek için internet ortamında aktif olmasına neden olmuştur. Sağlık sektörü de diğer sektörler gibi mutlaka sosyal medya profillerinde yer almalıdır.  İnsanlar yakın çevrelerinde ve kendilerinde var olan bir sağlık problemi ile ilgili bilgi edinmek için ilk olarak internete başvurmaktadırlar. Sosyal medyanın çok sık kullanılması yanlış bilgilerin dolaşmasına neden oluyor. Özel sektörde hizmet veren sağlık kuruluşları,  Bireysel hizmet veren doktorlar,hastaneler rakiplerinden bir adım önde olmak için mutlaka sosyal medyada kendilerine yer edinmelidirler. İnternet ortamı doğru kullanıldığı sürece büyük avantajlar sağlar. Bu konuda gerek bireysel gerekse bursa diş hastaneleri alanında yaptığım çalışmaları kişisel sitemden de takip edebilirsiniz.

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Kullanırken Dikkat Edilecek Noktalar


Sosyal medya kullanımı çok özen ve dikkat gerektiren bir durumdur. Özellikle sağlık kuruluşları ortada dolaşan bilgi kirliliğini yok etmek için çok dikkatli olmalıdır. Uyulması gereken kriterleri sıralayacak olursak;
  1. Sosyal medya platformu sağlık kuruluşu hakkında tüm bilgilere sahip olmalıdır.
  2. Platformda mutlaka uzman kişilerin bilimsel makalelerine yer verilmelidir.
  3. Sağlık kurumu sahip olduğu tüm donanım, personel kadrosu ve verdiği hizmetleri bu mecralar yardımı ile ilgili kişilere sunmalıdır.
  4. İletişim sistemi çok kuvvetli olmalıdır. Özellikle randevu işlemleri basit ve anlaşılır şekilde yapılabilmelidir.
  5. Sosyal medyayı etkili kullanmak için mutlaka eğitim almış profesyonel kişilerden destek alınmalıdır.

Sıraladığımız bu kriterlere dikkat eden kurumlar her zaman verdiği hizmetler ile kurumlar arasında istediği hedefe ulaşabilir.

Sosyal Medyanın Sağlık Kuruluşuna Sağladığı Avantajlar


Sağlık kurumu hizmet vermeyi hedeflediği kitlenin karşısına daha kısa sürede çıkabilir ve zamandan tasarruf edebilir. Hastaların kurum ile daha kolay ve etkili iletişim kullanmasına imkan tanır. Kurumun verdiği tüm hizmetleri insanlara gösterir ve akıllarda yer eder. Hastaları kısa sürede doğru şekilde bilgilendirebilir.  Hastalar tarafından sürekli tercih edilmek ve hedefleri büyütmek için çok önemli bir adımdır. Sıraladığımız bu avantajlardan yararlanabilmek için mutlaka doğru, dengeli ve etkili kullanılması gerekir. Aksi taktirde hedef kitlenin gözünde çok farklı yerlerde olabilirsiniz. Bu nedenle sosyal medya danışmanı ile çalışmak önemlidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bursa'nın Çarşıları

Afiş Hazırlarken Dikkat Etmeniz Gereken 3 Madde

Bilgisayarınız İçin Doğa Manzaralı Masaüstü Duvar Kağıtları