Neden Freelance Grafiker Oldum


32 yaşındayım, ailemden farklı bir şehirde bir arkadaşımla beraber yaşıyorum. Zorunlu sorumluluklarım ve ödemelerim var tüm bu tablonun içinde bir firmaya bağlanmak yerine freelance grafiker olarak çalışmayı tercih ediyorum.

Aslında bunun bir adım öncesinden biraz bahsetmek istiyorum size. 25 yaşıma kadar hayatımı Akçay’da sürdürdüm. Kendimi bildim bileli teknolojiye, tasarım odaklı ürünlere ve renklere hayrandım. Bilenler bilir Akçay Türkiye’nin en yaşanılası şehirlerinden biridir ama iş olanakları yok denecek kadar azdır. Var olan iş olanaklarında da çok komik paralara çok uzun süreler çalışırsınız.
Hayatımın Üniversiteden sonraki 7 yılını bir telefoncu dükkanında mutsuzluktan ölerek geçirdim nerdeyse. 24 yaşımda bir karar aldım grafik tasarımcı olacak ve bu şehirde yaşamayacaktım.

Benim gibi 24 yaşında bu işe başlamışsanız oldukça geç kalmış sayılırsınız,  hiç abartmadan söylüyorum . İnanılmaz bir hırs ve geç kalmışlık duygusuyla grafik kursları, özel dersler, internetten satın alınan program eğitimleri derken 1,1,5 yıl gibi bir zaman diliminde grafiker değilsem bile operatör olacak kadar programlara hakimdim.

Hani derler ya biraz kıvama gelmek 😊 işte tam bu noktada hayatımı değiştirmek adına çıktığım  bu yolda bana rehberlik eden can bir arkadaşımın ajansında yetiştirilmek üzere deneyimli grafikerlere teslim edildim.:)

1 yıl süren gayri resmi bu stajyerlik süresi benim için çok yorucu ve eğlenceliydi. 1 Yılın sonunda artık bilgisayar başında pek çok işi yapabilir hale gelmiştim. Artık bildiklerimle para kazanma zamanı geldiğine göre profesyonel iş hayatına başlamak için iş ilanlarına başvurmaya başladım.

Freelance Grafiker


Reklam Ajansında İlk Para Kazanma Deneyimim
Evet başvurularımdan biri kabul görmüş ve bir ajansın yapısı içinde grafiker sıfatı ile işe başlamıştım. Bana göre her şey mükemmel demeye kalmadan aslında ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğumu anladım. Çalıştığım ajans 5 ortaklı bir yapıydı ve bu insanların hepsi ajansın her işiyle ilgileniyor daha kötüsü hiçbir konuda ortak bir fikirde buluşamıyorlardı.  
Basit bir kartvizit tasarımının müşteri onayına sunulmadan ajans ortaklarının her birinin isteğine göre 12 ayrı tasarım yapıldığını hayal edin. Benim için bu sabır deneyimi 1,5 yıl sürdü. Grafikerlik serüvenim 30 yaşına kadar toplam 4 ajansta buna benzer ya da kendi içinde ayrışan hikayelerle devam etti.
Freelance çalışma kararımı aldıran son ajans deneyimi çatrağın da kendimi yetersiz hissetmeye başlamıştım. Çok uzun saatler çalışıyor, kendimi geliştirebileceğim hiçbir etkinliğe zaman ayıramıyor ve sanki sürekli aynı şeyleri tekrarlıyor, üstelik düzensiz ödemeler dolayısıyla hayatımı düzene sokamıyordum.

Freelance Grafiker Olmak

30 Yaş Kararları
30 yaş aslında kendimi bana bir iyi hissettirdi yeniden büyük kararlar alabilecek gücü kendimde bulduğum bir dönemde rotamı freelancer grafiker olarak çizmeye karar verdim.  Bu kararı uygulamaya aldıktan sonraki ilk 3 ay çok başarılı olduğum söylenemez, çünkü zaman kısıtlamam olmadığını düşünüp ya çok uzun süreler çalışıyor yada yapılması gereken bir işi erteledikçe erteliyordum.
Sorunu tespit kendi düzenimi kurma kararı ile birlikte 4. Ayında işler yoluna girdi. Bugüm tam 2 senedir freelance çalışan bir tasarımcıyım.
Zamanımı yönetebiliyor, gezmeye, öğrenmeye, eğlenmeye mesleğimle ilgili etkinlikleri takip etmeye zaman ayırabiliyorum.
Bu yazıdan freelance çalışmak daha iyidir mesajı vermek istemiyorum aslında . Belki farklı ekiplerin ve farklı yapıların içinde bir ajansa bağlı olarak ta son derece mutlu olabilirdim. Benim yoluma çıkan fırsatlar da bu seçenek yoktu. Ben ruhuma ve başarı yolunda bana iyi geleceğine inandıklarımın peşinden gittim.
Hayatta istediklerinizi yakalayabilmeniz dileği ile….

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bursa'nın Çarşıları

Afiş Hazırlarken Dikkat Etmeniz Gereken 3 Madde

Bilgisayarınız İçin Doğa Manzaralı Masaüstü Duvar Kağıtları